Informatie voor onze verhuurders
Introductie
“De verhuur van woon- en bedrijfsruimte valt niet binnen normaal beheer van vermogen” is de stelling van de belastingdienst.
Fides Verhuurdiensten is het hier volledig mee eens, want het is een vak waar steeds meer disciplines bij komen kijken.
Voor de belastingdienst is die stelling reden om uit alle macht verhuurd onroerend goed uit de belastingsfeer van box 3 (1,2% vermogensrendementsheffing) te halen en de rendementen op uw investeringen in box 1 (oplopend tot 52%) te belasten. In de ogen van Fides Verhuurdiensten gaat de belastingdienst hier een stap te ver. Fides Verhuurdiensten is van mening dat extern beheerd onroerend goed in box 3 thuishoort.
En dat is precies wat wij voor u doen, het beheer van uw onroerend goed zodat u er geen omkijken naar hoeft te hebben en kunt genieten van uw laag belaste rendement.
Visie
Wij zijn er van overtuigd dat goed beheer de basis is voor een goed rendement. Conflicten over het gehuurde, achterstanden in betalingen en het achterwege laten van (groot of noodzakelijk) onderhoud hebben een direct of indirect negatief effect op uw rendement.
Daarom moet naar onze mening de relatie met de huurder goed zijn, moeten klachten adequaat en snel opgelost moeten worden, moeten verhuurde eenheden correct onderhouden worden en moeten afspraken met huurders nagekomen worden. Als die basis goed is, mag je van de huurder ook verwachten dat hij met respect omgaat met het gehuurde en de omgeving waarin het gehuurde is gesitueerd en dat hij de huur en servicekosten tijdig betaald.
Diensten
Fides Verhuurdiensten beheerst alle disciplines die nodig zijn voor goed vastgoedbeheer. U kunt met ons afspreken dat wij alles voor u doen, maar we kunnen ook een dienstenpakket op maat samenstellen. Een greep uit de werkzaamheden die wij kunnen uitvoeren:
-
volledige financiële administratie
-
accuraat debiteurenbeheer
-
periodieke inspectie van panden op normaal gebruik en naleving afspraken
-
coördineren van klein en groot onderhoud (technisch beheer)
-
opstellen van een MJOP voor behoud van de waarde van onroerend goed
-
begin- en eindopnames van verhuurde eenheden bij huurderswissel
-
opstellen huurcontracten
-
verhuurbemiddeling
-
sleutelbeheer
-
servicekostenafrekeningen opstellen
-
penvoerder bij huurcommissiezaken
-
optimaliseren van de huuropbrengsten in relatie tot investeringen
Online
Wij werken in een online-systeem waarbij verhuurders en huurders toegang hebben tot hun eigen omgeving (portaal). Als verhuurder kunt u in die omgeving de volgende zaken zien:
-
de volledige financiële administratie van uw panden
-
alle gegevens van de actuele huurders + bijbehorende contracten
-
huurafrekeningen
-
meldingen met betrekking tot klachten of onderhoud van huurders